Piejet » Specials » Nederlands bedrijf

Nederlandse en Buitenlandse bedrijven

Nederlandse en Buitenlandse bedrijven Bedrijven zijn organisaties van arbeid en kapitaal. Er wordt werk verricht, een product gemaakt of een dienst verleend met het doel goed werk af te leveren waar de maatschappij iets aan heeft en arbeid te verschaffen aan de werknemers, die daarmee een inkomen genereren. Doorgaans is winst maken ook een doel. Een bedrijf dat dit allemaal goed voor elkaar heeft is een bloeiende onderneming.

Nederlands

Bedrijven zijn er in soorten en maten. Je hebt zelfstandigen zonder personeel, mensen die in hun eentje bedenker en uitvoerder van het product zijn en die het in hun eentje in de markt zetten. Daarnaast zijn er familiebedrijven, die ooit wellicht als éénpittertje zijn begonnen, maar in de loop van de jaren van generatie op generatie het bedrijf hebben uitgebouwd. Nederland kent mooie voorbeelden van succesvolle familiebedrijven en mooie voorbeelden van bedrijven die zijn uitgegroeid, maar waarvan de oorsprong Nederlands is.

Doorstart

Zo af en toe, en niet alleen in economisch slechte tijden, gaat het niet goed met een bedrijf. Er moet worden gekrompen, gesaneerd of misschien wel gesloten. Aan de minder fijne kanten van het ondernemerschap gaan we niet voorbij. Bedrijven kunnen het soms niet meer bolwerken en krijgen de deurwaarder aan de deur, of nog erger, vallen om. Daarnaast belichten we ook mooie voorbeelden van Nederlandse bedrijven die een fantastische doorstart hebben gemaakt, zoals Oilily.

Goede zaken

We wensen alle ondernemers goede zaken toe en doorzettingsvermogen. Een ding is zeker, na mindere tijden volgen betere, en na een dal komt er een berg. Die golfbeweging is een van de weinige wetmatigheden waar je als ondernemer zeker van bent.

Buitenlandse

In de special verzamelen we artikelen over Nederlandse en buitenlandse bedrijven. Of ze zich nu in Nederland hebben gevestigd vanwege een voordelig belastingklimaat of een listige deal hebben weten te sluiten met het Rijk: bedrijven met een interessant verhaal komen hier terecht.
CycloMedia en StreetView – foto’s maken van dorpen en steden

CycloMedia en StreetView – foto’s maken van dorpen en steden

CycloMedia is het bedrijf dat panoramafoto’s kan maken die de omgeving rondom laat zien. CycloMedia wordt ondermeer ingeschakeld om foto's te maken voor gemeenten, verzekeringsmaatschappijen en ingeni…
Auping - een Nederlands beddenbedrijf

Auping - een Nederlands beddenbedrijf

Auping, het Nederlandse beddenbedrijf, werd in 1888 opgericht door Johannes Auping. Het is een echt familiebedrijf, dat begon met het maken van ziekenhuisbedden. Auping is maakt nog steeds matrassen,…
Oilily - vijftig jaar Oilily

Oilily - vijftig jaar Oilily

Oilily, het bekende kledingmerk met de kleurige jurkjes en de fantastische kleuren en motieven, leek in 2009 ten dode te zijn opgeschreven, maar Oilily draait als nooit tevoren. Het kledingmerk heeft…
MKB Innovatie Top 100 - de meest innovatieve bedrijven

MKB Innovatie Top 100 - de meest innovatieve bedrijven

Nederland kent een groot aantal innovatieve bedrijven en de Kamer van Koophandel maakt jaarlijks een Top honderd bekend. De Top 100 innovatieve Nederlandse bedrijven wordt samengesteld door de Kamer v…
Oranje jurkjes en HolánDress voor het WK voetbal in Brazilië

Oranje jurkjes en HolánDress voor het WK voetbal in Brazilië

Biermerken en winkelketens nemen ontwerpers in de arm om jurkjes te ontwerpen voor Europese- en Wereldkampioenschappen voetbal. Sinds het Bavariajurkje, dat bij het EK in Zuid-Afrika in 2010 geïntrodu…
Boerderijmini’s bij Albert Heijn - uitgekiende marketing

Boerderijmini’s bij Albert Heijn - uitgekiende marketing

Grootgrutter Albert Heijn bedacht een campagne met boerderijdieren die gespaard konden worden bij de boodschappen in de supermarkt. De presentjes binden klanten aan de winkel, niet alleen de volwassen…
3D-printer - toepassingen

3D-printer - toepassingen

Een 3D-printer is een apparaat dat driedimensionale objecten kan produceren. Met een digitale bouwtekening wordt het object laag voor laag opgebouwd. De 3D-printertechniek kent steeds meer toepassinge…
Julien Blanc – Pick-up Artist in Real Social Dynamics (RSD)

Julien Blanc – Pick-up Artist in Real Social Dynamics (RSD)

Julien Blanc is een zelfbenoemde dating-goeroe die in Los Angeles voor het bedrijf Real Social Dynamics werkt. Hij verzorgt trainingen en workshops voor mannen op het gebied van afspraakjes maken met…
Gepubliceerd door Piejet op 16-10-2013, laatst gewijzigd op 01-03-2019. Het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van deze special ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.

Bronnen en referenties
  • Persbureau Ameland